Istoria automobilelor electrice este plina de inovatie si evolutie. Poate nu stiai, dar prima masina electrica a fost construita in 1830 de catre inventatorul scotian Robert Anderson. De atunci, tehnologia vehiculelor electrice a parcurs un drum lung si plin de provocari, pana la revenirea lor in atentia publicului.
Masina electrica construita de Robert Anderson era rudimentara,insa era alimentata de o baterie si reprezenta o noutate absoluta pe piata. Datorita costurilor mari si a autonomiei scazute, nu a avut niciodata succes. A reprezentat, insa, un inceput indraznet in lumea automobilelor electrice.
La sfarsitul secolului XIX, tehnologia automobilelor electrice a fost invinsa de dezvoltarea rapida a motoarelor cu ardere interna. Automobilele cu motoare cu ardere interna erau mai eficiente si mai ieftin de intretinut in comparatie cu variantele electrice. Ca urmare, productia de masini electrice a scazut treptat, iar automobilele cu motoare cu ardere interna au dominat piata.
Anii ’70 au adus o schimbare semnificativa in ceea ce priveste interesul pentru masinile electrice. Criza petroliera a determinat oamenii sa caute alternative la combustibilii fosili, iar masinile electrice au devenit din nou un subiect de interes. Guvernele din intreaga lume au inceput sa ofere subventii pentru a incuraja productia si utilizarea de vehicule electrice. Rezultatele nu au fost cele dorite insa, tot motoarele cu ardere interna fiind cele preferate de oameni. Nemultumirile consumatorilor erau aceleasi: costuri mari si autonomie scazuta.
In anii 1990, cercetatorii si inginerii au facut progrese semnificative in dezvoltarea tehnologiilor de baterii. Aceste inovatii au dus la o crestere semnificativa a autonomiei automobilelor electrice, eliminand una dintre principalele lor limitari. De asemenea, au devenit mai eficiente din punct de vedere economic, ceea ce a sporit atractia lor pentru consumatori.
In ultimii ani, interesul pentru automobilele electrice a crescut in mod spectaculos. Acest fenomen poate fi atribuit, in parte, cresterii preocuparilor legate de schimbarile climatice si poluarea cauzata de automobilele cu motoare cu ardere interna. Guvernele din intreaga lume au luat masuri concrete pentru a incuraja utilizarea de vehicule electrice prin subventii si infrastructura de incarcare.
Cu toate acestea, piata masinilor electrice ramane inca relativ mica in comparatie cu vehiculele cu motoare cu ardere interna.
Este de asteptat, insa, sa asistam la o crestere semnificativa in urmatorii ani, pe masura ce tehnologia avanseaza, iar oamenii devin din ce in ce mai constienti de impactul negativ al emisiilor de carbon.
Semnele unei astfel de cresteri se vad deja, in conditiile in care apar din ce in ce mai multi producatori de vehicule electrice, marii producatori sunt din ce in ce mai interesati de aceasta varianta de motorizare iar masinile propulsate electric devin extrem de variate. Astazi, cei interesati pot achizitiona inclusiv autoutilitare electrice de pe Melexauto.ro, ceea ce inseamna ca piata vehiculelor care functioneaza 100% electric se maturizeaza.