Ce se intampla daca nu mananci carne?

0
169

Cu totii stim care sunt beneficiile unei diete sanatoase, bazate pe legume si fructe si ce efecte negative are consumul de carne asupra organismului.
In zilele noastre, exista multe persoane care au renuntat la carne pentru a avea o dieta sanatoasa.
Renuntarea la carne duce adesea la pierderea in greutate, reducerea riscului de boli de inima, imbunatatirea eficientei energetice etc.

Iata mai jos care sunt beneficiile unei diete fara carne, bazate pe legume si fructe.
Pierderea in greutate
Rata generala a obezitatii in randul vegetarienilor este mult mai mica. Cu toate acestea, aportul caloric al persoanelor vegetariene si al celor care consuma carne este similar, dar rata de obezitate este mai mare in cazul persoanelor care consuma carne. In plus, acestea din urma au un aport mai mare de acizi grasi care sunt in stransa legatura cu boli de inima. Dieta vegetarienilor este benefica pentru a pierde kilogramele in plus, pentru ca are continut scazut in grasimi, dar este este bogata in cereale integrale, legume proaspete si fructe.

Scade riscul de inflamatie din corp
Consumul de carne, alimente procesate si branza poate duce la o crestere a inflamatiei in organism. Grasimile animale paralizeaza arterele. Inflamatia continua va duce la diabet, boli autoimune, boli de inima si cancer. Dieta bazata pe legume si fructe are un continut ridicat de antioxidanti si fibre vegetale care poate proteja organismul de inflamatii. Mai mult decat atat, aceste diete includ mai putini compusi care declanseaza inflamarea, cum ar fi endotoxine si grasimi saturate.

Niveluri mai scazute de colesterol
Produsele de origine animala, care sunt bogate in grasimi saturate, provin de la pasari de curte, branza, carne macra si alte produse de origine animala. Aceasta este cauza principala pentru un nivel ridicat de colesterol. Ele pot reprezenta o amenintare pentru ca sunt legate de un risc mai mare de accidente vasculare cerebrale si boli de inima. Studiile au aratat ca vegetarienii au un risc mai mic de a muri de boli de inima. Mai mult decat atat, s-a dovedit stiintific ca persoanele care urmeaza diete pe baza de plante au redus nivelul colesterolului cu 35%. Aceste diete sunt bogate in fibre care ajuta la reducerea nivelului de colesterol din sange.

Riscul de a dezvolta diabet zaharat de tip 2 este scazut
Dieta pe baza de plante poate preveni si vindeca diabetul. Acest lucru este dovedit stiintific. Mai multe studii au aratat ca exista o corelatie puternica intre un aport mai mare de proteine ​​animale si riscul pe termen lung de a dezvolta diabet zaharat. Fierul prezent in produsele animale si grasimile animale fac rau celulelor pancreatice, agraveaza inflamatia si duc la cresterea riscului de diabet de tip 2.

Se pot evita compusi toxici
Antibiotice, pesticide, erbicide si hormoni sunt prezenti in produsele de origine animal si pot cauza numeroase probleme de sanatate. Consumul de carne contaminata este periculoasa si poate duce la intoxicatii alimentare, cum ar fi crampe stomacale.

Continuarea articolului este pe BaniiNostri.ro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.