Ne aflam deja la sfarsitul lunii Ianuarie, iar inceputul anului este un moment potrivit sa verificam status-quo-ul industriei SEO. Iata care sunt trendurile in optimizare SEO care ne asteapta in anul 2018:
1) Cautarile vocale si snipett-urile vor merge mana in mana
In prezent, 20% din interogarile Google efectuate de pe dispozitive mobile sunt realizate prin comanda vocala. Acest procent urmeaza sa creasca pe masura ce dispozitive precum Google Home castiga din ce in ce mai multa popularitate. Iar pe masura ce cautarile vocale vor deveni din ce in ce mai utilizate, vom asista si la o crestere a snipett-urilor, acele chenare de text din partea superioara a paginilor de rezultate Google, care au rolul de a oferi raspunsuri rapide la interogarile specifice unei comenzi vocale.
Un studiu realizat anul trecut de catre Stone Temple Consulting arata ca, dintr-un esantion de 1,4 milioane de interogari, 30% au oferit ca rezultat si snipett-uri. Daca acest trend continua, strategia ta de optimizare SEO va trebui sa includa ca obiectiv si listarea in cadrul acestor snipett-uri, care incep sa rivalizeze puternic cu rezultatele organice standard.
2) Inteligenta artificiala va schimba din ce in ce mai mult modul in care intelegem optimizarea SEO
Au trecut mai bine de 2 ani de la lansarea RankBrain, algoritmul Google care utilizeaza inteligenta artificiala pentru a procesa si a intelege mai bine cautarile efectuate de utilizatori. In numai doi ani, RankBrain a ajuns sa proceseze toate cautarile efectuate in Google, in conditiile in care, in momentul lansarii, acesta era utilizat pentru a procesa numai 15% din interogari.
Interesul pentru inteligenta artificiala al specialistilor Google nu se rezuma doar la RankBrain. Acestia au lansat Cloud Vision API, o aplicatie care are ca scop recunoasterea obiectelor in imagini cu ajutorul inteligentei artificiale.
Inteligenta artificiala nu va schimba neaparat modul in care concepem o strategie de optimizare SEO. Pana la urma, optimizarea pentru inteligenta artificiala nu ar trebui sa fie diferita de cea pentru inteligenta umana, deoarece scopul acestui algoritm este tocmai acela de a intelege cat mai bine limbajul uman si modul in care utilizatorii efectueaza cautari in Google.
3) Continutul de slaba calitate, creat doar de dragul profilului de backlinkuri, va fi sanctionat
In luna Mai a anului 2017, Google a avertizat specialistii in optimizare SEO ca marketingul de continut ca tactica de obtinere a backlinkurilor la scara larga poate atrage o penalizare. Se preconizeaza ca un nou algoritm capabil sa depisteze continutul de slaba calitate care gazduieste backlinkuri “do-follow” va fi anuntat de Google in viitorul apropiat.
Probabil ca specialist in optimizare SEO te intrebi “Ce inseamna continut de slaba calitate?” La aceasta intrebare este cel mai indicat sa raspunzi printr-o alta intrebare: “Cat de relevant este continutul respectiv pentru utilizatori si in ce masura le ofera raspunsuri la intrebari? L-as mai promova daca nu ar exista motoarele de cautare?”
4) Tranzitia la mobile-first index
Conform unui studiu realizat la inceputul anului 2017, mai mult de 55% din traficul total de pe internet vine de pe dispozitive mobile, acest procent urmand sa creasca de la an la an.
Aceasta tranzitie a utilizatorilor catre dispozitive mobile i-a determinat pe cei de la Google sa ia in considerare din ce in ce mai mult experienta utilizatorilor de smartphone-uri si tablete, astfel incat, in viitorul apropiat, Google va acorda prioritate site-urilor optimizate pentru mobile in paginile sale de rezultate.
Asadar, pentru ca mobile-first index sa nu ii prinda nepregatiti, se recomanda ca marketerii, antreprenorii online si specialistii SEO sa isi indrepte atentia, in primul rand, catre optimizarea SEO pentru mobile. De departe, cel mai indicat este ca website-ul sa aiba design responsive, insa daca acest lucru nu este posibil, atunci este important ca in versiunea mobile a site-ului tau sa fie prezent continutul cel mai important, mai exact, cel cu care te intereseaza sa listezi in Google.