Miscarea si alimentatia la munte

0
58

Alimentatia corecta este baza pentru mentinerea unei stari bune de sanatate a organismului si pentru crearea rezervelor de energie necesare pentru a face fata mai bine eforturilor necesare in timpul exercitiului fizic. Acest lucru este valabil si pentru persoanele care fac drumetii la munte, indiferent daca acest lucru este facut ca si activitate sportiva sau ca metoda de relaxare. Pentru a imbina utilul si placutul, trebuie sa alegem o locatie bine plasata, unde sa avem parte de aer curat, dar si de un loc de cazare care sa ne ofere hrana sanatoasa si posibilitati de a face cat mai multe activitati. Va recomandam pensiunea Vis Alpin, din localitatea Belis. Aici veti gasi, de exemplu, un excelent restaurant Belis. Vi se va oferi zilnic un mic dejun bogat, pentru un inceput de zi energic, in sistem bufet suedez, un meniu de pranz savuros, pregatit in fiecare saptamana cu retete noi, iar seara va veti delecta cu delicioasele preparate a la carte.

Mersul pe munte este unul dintre sporturile care necesita o “cheltuiala” energetica mai mare, deoarece in urcare exista un consum de calorii estimat in medie la 500 Kcal / ora. Aceasta valoare variaza in functie de altitudinea la care va aflati, de conditiile climatice, antrenament, varsta si greutatea subiectului. In plus, in timpul ascensiunii, organismul pierde cantitati semnificative de apa prin respiratie si transpiratie (o medie de 2 litri de lichide pe ora). Aceasta valoare poate suferi variatii semnificative in functie de temperatura, umiditate, nivel de antrenament si conditiile fizice ale individului. La micul dejun, trebuie sa va indreptati atentia catre ceaiuri, biscuiti integrali si gem, sucuri de fructe, sunca si oua insotite de paine integrala. Carbohidratii (continuti in paine, paste, fructe, orez, porumb) sunt principalul combustibil pentru utilizare imediata pentru cei care fac trekking. Atentie insa sa fie carbohidratii cu un indice glicemic mediu, deoarece fac ca zaharul din sange sa varieze treptat si evitati astfel schimbarile de insulina, creand energie de lunga durata. Seara, dupa o zi de trekking, pierderile de energie si saruri minerala vor trebui compensate cu o cina buna. Ar fi bine sa se evite un exces de proteine sub forma de carnati sau carne rosie, pentru a nu creste incarcarea acidului uric produs in timpul activitatii fizice. Preferati supele bogate in saruri, cu paste sau orez, sau un aport adecvat de proteine sub forma de leguminoase. Branzeturile slabe si ouale pot fi insotite de un pahar bun de vin rosu, bogat in flavonoide, antioxidanti puternici cu actiune benefica asupra intregului organism. Toate aceste alimente sunt puse la dispozitie de restaurantul Vis Alpin care, pe langa asta va ofera si activitati, pe langa drumetii, cum ar fi ciclism montan, schi nautic, off-road, fotbal si multe altele. Veti avea parte de agrement belis de calitate, cu echipament performant acolo unde este cazul si sfaturi utile. Cei care conduc pensiunea stiu cum sa combine cel mai bine alimentatia buna si sanatoasa cu aceste activitati belis, astfel incat sa aveti parte de o experienta minunata.

Pentru mai multe detalii si pentru a va programa o vacanta, puteti accesa oricand site-ul visalpin.ro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.