Social Media Marketing – Ce este si cum se face?

6

Social Media Marketing – Ce este si cum se face? 4

Social Media Marketing este una dintre cele mai simple si eficiente forme prin care un business se poate adresa potentialilor sai clienti. Cunoscuta si sub acronimul SMM, aceasta forma de marketing se bazeaza pe aplicatiile web, pe capacitatea canalelor de mass medie si pe cresterea vizibilitatii prin sharing.

Daca sunt folosite corect, tehnicile SMM reusesc sa aduca o multime de avantaje:

  • Cresc vanzarile;
  • Cresc vizibilitatea brandului;
  • Cresc interactiunea cu brandul;
  • Cresc loialitatea clientilor.

In general, cei carae adopta SMM drept o forma uzuala de marketing se pot bucura de costuri reduse, un randament foarte bun al investitiilor si posibilitatea de a eficientiza vanzarile de la o luna la alta, date fiind numeroasele date ce pot fi colectate prin retelele de socializare.

    1. Cum se face corect Social Media Marketing?

Pentru a fi eficient, SMM-ul trebuie sa respecte o serie de pasi:

1. Sa fie precedat de un audit in care sunt analizate toate activele digitale ale companiei. Auditul presupune o analiza atenta a activitatii de pe social media, in asa fel incat sa se descopere acele actiuni care aduc un plus de valoare. De asemenea, auditul poate include si o analiza a concurentei, o analiza a traficului de pe site sau a interactiunii pe care o au clientii cu brandul.

2. Sa se defineasca obiectivele. Orice actiune SMM trebuie sa se faca confom unor obiective foarte bine definite. Este extrem de important sa existe o strategie clara pentru atingerea lor.

3. Sa se defineasca publicul tinta. Pe langa obiective, este foarte important sa se cunoasca publicul tinta. Cui te adresezi? Sunt barbatii de peste 40 de ani care obisnuiesc sa pescuiasca? Sunt tinerii care joaca Basket? Sunt mamicile pasionate de gatit? In functie de publicul tinta, rezultatele pot fi mai bune sau mai putin bune. Pentru alegerea publicului tinta, datele oferite de retelele de socializare pot fi extrem de valoroase;

4. Realizarea unei strategii de SSM si a unei identitati vizuale. Social Media Merketing inseamna comunicare cu potentialii clienti, inseamna continut text si imagini. De asemenea, SSM poate sa insemne definirea unei identitati vizuale cu ajutorul careia sa fie recunoscut imediat brandul.

5. Colaborarea cu influencerii. Fiecare retea de socializare, indiferent ca este Facebook, Instagram sau Youtube, are proprii influenceri. Conform statisticilor, majoritatea utilizatorilor se bazeaza pe sfaturile unor influenceri in care au incredere, mai ales atunci cand vine vorba despre achizitia unor produse sau a unor servicii. Tocmai de aceea, colaborarea cu influencerii din domeniu poate sa fie una diontre cele mai bune decizii.

SSM-ul nu este usor. Trebuie sa alegi corect platformele pe care urmeaza sa te promovezi, trebuie sa inveti sa te exprimi pe intelesul targetului tau si sa fii mereu prezent, chiar si atunci cand nu ai nicio noutate. Daca faci totul ca la carte insa, sansele de reusita sunt foarte mari, motiv pentru care merita tot efortul si toate investitiile.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.